تاریخچه حمل و نقل جوجه های یک روزه

تاریخچه حمل و نقل جوجه های یک روزه

مـوضـوع

تـاریـخ

آگوست 13, 2023

حمل و نقل جوجه های یک روزه طی صد سال گذشته تغییرات قابل توجهی داشته است. با افزایش تقاضا و رشد صنعت پرورش طیور، نیاز به حمل جوجه های یک روزه در مسافت‌های طولانی باعث شد تا تکنولوژی در حوزه جوجه کشی، طراحی وسایل نقلیه و شیوه های حمل و نقل بهبود یابد. در ادامه با تاریخچه حمل و نقل جوجه های یک روزه بیشتر آشنا خواهیم شد.

جوجه کشی با جوجه های همسایه

در اوایل قرن بیستم مرغداری حرفه‌ای محلی و کوچک به حساب می‌رفت. اکثر مزارع جوجه کشی و مرغداری برای مصارف شخصی و یا محلی بودند. کشاورزان و مرغداران جوجه‌های مورد نیاز را یا خودشان پرورش می‌دادند، یا مزارع محلی و نزدیک تهیه می‌کردند و به همین دلیل ریسک حمل و نقل جوجه های یک روزه بسیار پایین بود.

جوجه ها در قطار و هواپیما

پس از جنگ جهانی اول و با افزایش تقاضای جهانی برای مواد غذایی، مزارع پرورش طیور گسترش یافتند. مزارع جوجه کشی بزرگتر شدند و جوجه‌های یک روزه را به واسطه راه آهن و پست به نقاط دورتری ارسال می‌کردند. پس از آن حمل و نقل هوایی در دهه ۳۰ میلادی برای جابجایی جوجه‌های یک روزه مورد توجه قرار گرفت. هواپیما سریعتر، و با تنش و استرس کمتری کار حمل و نقل جوجه های یک روزه را انجام می‌داد و به این واسطه مرگ و میر جوجه های یک روزه نیز کاهش قابل توجهی یافت.

حمل و نقل جوجه های یک روزه به شکل امروزی

با ظهور شکل مدرن و امروزی دستگاه های جوجه کشی در اوایل دهه پنجاه، ظرفیت و بهره وری در صنعت طیور با افزایش چشمگیری همراه شد. جوجه‌کشی ها می‌توانستند به صورت هفتگی ده‌ها هزار جوجه تولید کنند. توسعه شیوه های حمل و نقل جوجه های یک روزه و انتقال جوجه ها در تیراژ بالا اصلی‌ترین پیامد این پیشرفت در مزارع تولید جوجه یک روزه به شمار می‌رود.

این توسعه تا امروز هم ادامه پیدا کرده است. استفاده بهینه از فضای داخل کانتینر با استفاده از رک‌های قابل حمل، سیستم های کنترل دما و رطوبت، استفاده از ردیاب جی پی اس و دستگاه‌های نظارت بر سلامت جوجه‌ها، همه و همه ناشی از نیاز روز افزون بازار برای تامین غذای مورد نیاز مردم است.

در کنار پیشرفت تکنولوژی، تربیت نیروی انسانی کاربلد و آماده برای مدیریت بحران و چالش های حمل و نقل جوجه یک روزه نیز به همان میزان حائز اهمیت است. در بسیاری از کشورها رانندگان خودروهای حمل جوجه یک روزه بایستی دوره های لازم برای حمل محموله های حساس را گذرانده باشند. همچنین پروتکل هایی در رابطه با بارگیری، کنترل دما، بهداشت، و آسایش جوجه در این راستا تدوین شده و دائما در حال بروز شدن هستند.

تاریخچه صد ساله حمل و نقل جوجه های یک روزه از جوجه کشی تا مزرعه پرورش مرغ تغییرات زیادی را به خود دیده است. می توان گفت در هر دهه شاهد تغییرات اساسی در این صنعت بوده ایم. با وجود دستگاه های پیشرفته و یونیت‌های به روز حمل جوجه هنوز ریسک این نقل و انتقال صفر نشده و موارد زیادی برای رعایت وجود دارد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با حمل و نقل جوجه های یک روزه و یا اطلاع از شرایط خرید یونیت مخصوص حمل جوجه امگا می‌توانید با شماره ۰۹۰۵۸۵۳۲۰۸۶ تماس بگیرید. همچنین با فالو کردن اینستاگرام ما از آخرین اخبار و رویدادهای مرتبط با امگا نیز آگاه می‌شوید.

بیـشتــر بـخـوانـیــــد

مطالب و مقالات مشابه در وبسایت امگا

Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email