تبرید حمل و نقل چیست و چرا اهمیت دارد

تبرید حمل و نقل چیست و چرا اهمیت دارد؟

مـوضـوع

تـاریـخ

می 5, 2020

بازار سرمایش حمل و نقل این روزها توجه‌های بیشتری را به سمت خودش جلب کرده است و فروش یخچال های حمل و نقل با رشد سریع‌تری نسبت به گذشته همراه شده است. آخرین آمارها از وضعیت بازار نشان می‌دهد تقاضا برای سیستم‌های تبرید حمل و نقل به دلیل گسترش نیاز برای مواد غذایی و دارو بیشتر از قبل شده و این روند در آینده با توجه به رشد جمعیت و گسترش زنجیره تامین بیشتر نیز خواهد شد.

سیستم سرمایش حمل و نقل چیست؟

احتمالا بسیاری از شما با این مفهوم آشنا هستید. برای آن دسته از افرادی که آشنایی زیادی با سیستم‌های تبرید حمل و نقل ندارند بایستی بگوییم سیستم‌های سرمایش حمل و نقل در واقع مهم‌ترین رکن در رساندن محصولات مختلف (مواد غذایی، دارو و دیگر محصولات حساس به دما) به دست مشتری نهایی به حساب می‌آیند. سیستم های تبرید حمل و نقل با ایجاد و حفظ دمای مناسب در زمان انتقال بار، باعث جلوگیری از فساد و تخریب محصولات می‌شوند.

برخی ممکن است به اشتباه تصور کنند که سیستم‌های تبرید حمل و نقل وظیفه خنک کردن محصولات در هنگام رساندن محصول از نقطه الف به ب را برعهده دارند، در حالی که وظیفه اصلی این سیستم‌ها حفظ محصول در همان دمایی است که محصول از کارخانه خارج شده، و جلوگیری از گرم شدن آن است.

سیستم‌های تبرید حمل و نقل چه طور کار می‌کنند؟

مجدد تاکید می‌کنیم که یونیت های برودتی به کار گرفته شده در یخچال کامیون‌ها و وانت‌ها اغلب وظیفه‌ی سرد کردن محصولات را ندارند، بلکه کارشان دفع گرمای منتقل شده از محیط به درون یخچال است. اگر محصول درون یخچال اختلاف دمای فاحشی با محیط بیرون داشته باشد، گرما از محیط بیرون به داخل منتقل می‌شود و دفع این گرما و حفظ دمای محصول به عهده یونیت برودتی است.

تبرید حمل و نقل

گرما از کجا وارد یخچال حمل و نقل می‌شود؟

گرمای محیط از طرق مختلف می‌تواند به داخل یخچال راه پیدا کند. نشتی و اختلالات موجود در سیستم عایق‌بندی، باز و بسته کردن درب یخچال و یا فعالیت‌های شیمیایی انجام شده توسط محصولات می‌توانند منشاء تولید گرما در یخچال های کامیون ها و وانت‌ها باشند.

یونیت تبرید حمل و نقل از چه اجزایی تشکیل شده است؟

یونیت های سرمایشی از سه بخش اصلی تشکیل شده‌اند:

اواپراتور: اواپراتور از تعدادی لوله تشکیل شده که در این لوله‌ها مبرد در جریان است و وظیفه جذب گرما از محیط داخل یخچال و انتقال آن به بیرون را برعهده دارد. مایع مبرد با جذب گرما تبدیل به گاز کم‌فشار گرم می‌شود و با خروج از لوله‌های اواپراتور، گرما را به بیرون هدایت می‌کند.

کمپرسور: کمپرسور گاز مبرد گرم را با ایجاد فشار تبدیل به گاز گرم با فشار بالا می‌کند.

کندانسور: این قسمت اغلب موارد در قسمت بیرونی یونیت تعبیه می‌شود و وظیفه آن دفع گرما از گاز مبرد با فشار بالا و تبدیل مجدد آن به مایع با دمای پایین است تا مجدد در سیکل یخچال مورد استفاده قرار بگیرد.

برای این که یک یونیت برودتی وظیفه خود، یعنی پایین نگاه داشتن دمای محصولات درون یخچال را بتواند به خوبی انجام دهد، بایستی یخچال و یونیت برودتی با یکدیگر کاملا همخوانی داشته باشند. عایق‌بندی بایستی به نحوی صورت گرفته باشد تا از ورود کوچک‌ترین میزان گرما به درون یخچال جلوگیری شود و یونیت نیز بایستی با توجه به حجم یخچال و محصولی که قرار است درون یخچال قرار بگیرد، انتخاب گردد.

ما در سرماگستر ویرا با تکیه بر بیش از ربع قرن تجربه، همواره به دنبال تولید محصولاتی مناسب شرایط اقلیمی و آب‌وهوایی خاورمیانه بوده‌ایم. محصولاتی که در توان لازم را برای کار در هر نقطه از سرزمین چهار فصل ایران داشته باشند و نیازهای مشتریان را به خوبی پاسخگویی کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از نحوه خرید می‌توانید با شماره تلفن ۵۶۶۲۱۰۰۲-۰۲۱ تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده ارائه اطلاعات و مشاوره در زمینه‌های مختلف هستند.

بیـشتــر بـخـوانـیــــد

مطالب و مقالات مشابه در وبسایت امگا

Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email