یخچال-کامیون-شش-تن

راهنمای خرید یخچال دست دوم سالم برای کامیون شش تن

مـوضـوع

تـاریـخ

دسامبر 2, 2020

یکی از وسایلی که برای حمل و نقل محصولات فسادپذیر مورد استفاده قرار می گیرد، یخچال کامیون شش تن است. مزیت کامیون های شش تن حجم و ظرفیت بالای آنها برای بارگیری محصولات می باشد. به همین خاطر بسیاری از شرکت ها و تولیدکننده های محصولات غذایی، دارویی و … استفاده از این وسیله های حمل بار را به دیگر خودروهای در دسترس ترجیح می دهند. با این وجود بالا رفتن قیمت یخچال کامیون و همچنین خود خودروی کامیون باعث شده که در اغلب موارد راننده ها خرید یخچال دست دوم را ترجیح بدهند. در این مقاله قصد داریم دربارۀ نکات خرید یخچال دست دوم کامیون و ارزش افزودۀ آن صحبت کنیم.

چرا کامیون در بین یخچال های حمل و نقلی اهمیت دارد؟

امروزه برای حمل و نقل محصولاتی که خیلی زود فاسد می شوند و نسبت به گرما و رطوبت حساسیت زیادی دارند، از یخچال های حمل و نقلی استفاده می شود. این یخچال ها در دو نوع زیر صفری و بالای صفری تولید می‌ شوند؛ که بسته به نوع کاربرد دارای اندازه های متفاوتی هستند. یخچال کامیون، یخچال کامیون 6 تن،  یخچال وانت، یخچال وانت پراید و … از جمله موارد موجود است.

مسئله ای که در اینجا اهمیت دارد، البته ظرفیت بارگیری این یخچال های حمل و نقلی است. برای شرکت ها و تولید کننده هایی که محصولاتشان را به شهرهای مختلف می فرستند، یا حتی به خارج از کشور صادر می کنند، قاعدتاً استفاده از یخچال های وانتی صرفۀ اقتصادی ندارد. در حالی که برای حمل و نقل درون شهری وانت ها گزینۀ ایده آل تری به حساب می آیند.

اهمیت استفاده از یخچال کامیون درست همینجا مشخص می شود. زمانی که شما بخواهید یک محصول غذایی یا دارویی خاص را از شهری به شهرهای دیگر ارسال کنید و به یک سیستم توزیع نسبتاً قوی نیاز داشته باشید.

آَشنایی با یخچال کامیون 6 تن

تا اینجا دربارۀ اهمیت استفاده از کامیون ها در سیستم های حمل و نقل یخچالی صحبت کردیم؛ اما بحث به همین جا محدود نمی شود. کامیون های باری ظرفیت های بارگیری متفاوتی دارند. این ظرفیت می تواند بین 3 تا 20 تن متغییر است و حتی در برخی از کامیون های باربری بزرگ به بیش از 30 تن هم می رسد. در اینجا البته بحث ما دربارۀ کامیون های یخچالی است. طبیعتاً قرار نیست از یک کامیون 30 تنی برای حمل محصولات غذایی شرکت بهره ببریم.

اهمیت یخچال کامیون شش تن وقتی مشخص می شود که پای شرکت های تولیدی کوچکتر و محدودتر به میان می آید. شرکت هایی که از طرفی نیاز به یک سیستم توزیع مناسب دارند و از طرفی شاید بودجۀ لازم برای خریداری کامیون های بزرگتر را نداشته باشند. در این حالت انتخاب تولیدی ها محدودتر می شود. به همین خاطر دو گزینه پیش رویشان است. انتخاب اول این شرکت ها می تواند یخچال های وانتی باشد. اما همین طور که گفتیم، ظرفیت بارگیری وانت ها محدودتر از این حرف‌ هاست و به کار جابه‌جایی بین شهری نمی خورد.

اینجاست که یخچال کامیون شش تن وارد عمل می شود. خرید یا اجارۀ کامیون های شش تن ارزانتر از کامیون های بزرگتر است. از طرفی ظرفیت لازم برای حمل و نقل محصولات را هم دارد. به نحوی که به نظر بهترین انتخاب برای تولیدی ها و شرکت های کوچک است.

خرید یخچال کامیون شش تن دست دوم به صرفه است؟

همین طور که از اول مطرح کردیم، قرار است در بخشی از مقاله دربارۀ نکات خرید یخچال کامیون شش تن به شکل دست دوم صحبت کنیم. چه برای راننده های شخصی و چه برای شرکت ها و تولیدی های کوچک، خرید یخچال کامیون دست دوم، در وهلۀ اول صرفۀ اقتصادی دارد. لااقل در ظاهر این طور به نظر می رسد. اما در همین خرید اگر نکات لازم را در نظر نگیرید، ممکن است ضرر زیادی را متحمل شوید.

مهم ترین نکته در بین این نکات تضمین سلامت یونیت یخچال است. یونیت و به خصوص کمپرسور اصلی ترین بخش در یخچال های حمل و نقلی است. به همین خاطر اگر به شکل صحیح کار نکنند، خیلی زود نیاز به تعمیر و تعویض خواهند داشت؛ که در نتیجه هزینه‌ای اضافی را به خریدار تحمیل خواهند کرد. برای کنترل سلامت این قطعات بهتر است از نظر متخصصات این کار و تعمیرکاران باتجربه کمک بگیرید.

مسائل بعدی کنترل کیفی دستگاه، کنترل ظرفیت دستگاه، تست عملکرد سیستم کنترل یخچال، تست کابین یخچال و مواردی از این دست است؛ که باز برای اینکه اطمینان خاطر بیشتری داشته باشید، بهتر است از متخصصان این کار بهره ببرید.

برای تکمیل بحث پیشنهاد می‌کنیم مقالۀ «آیا خرید یخچال دست دوم کامیون ایسوزو به صرفه است؟» را نیز در ادامه بخوانید. برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از شرایط خرید محصولات امگا می‌توانید با شماره تلفن ۵۶۲۳۱۰۰۲-۰۲۱ و یا دیگر پل‌های ارتباطی با ما تماس بگیرید. همچنین می‌توانید با دنبال کردن صفحه اینستاگرام اومگا از آخرین اخبار و رویدادها نیز مطلع شوید.

بیـشتــر بـخـوانـیــــد

مطالب و مقالات مشابه در وبسایت امگا

Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email