جابجایی مطمئن محموله حساس یا چطور شیوه های مدرن حمل جوجه یک روزه از آن‌ها مراقبت می‌کند؟

جابجایی مطمئن محموله حساس یا چطور شیوه های مدرن حمل جوجه یک روزه از آن‌ها مراقبت می‌کند؟

تـاریـخ

آگوست 21, 2021

جوجه ای را تصور کنید که تازه از تخم خارج شده و چند ساعتی بیشتر از عمرش نمی‌گذرد. باید برای سفری دور و دراز همراه هزاران جوجه یک روزه دیگر سوار کامیونی شود. تنها سفر و البته مهمترین سفر عمر هزاران جوجه و یک سوال، آیا سالم به مقصد میرسند؟ امروزه شیوه های مدرن حمل جوجه یک روزه شانس سلامت رسیدن آن‌ها را بیشتر از قبل کرده‌اند. در این مقاله بیشتر به بررسی این موضوع و سیستم های نظارت بر حمل و نقل جوجه های یک روزه می‌پردازیم.

حمل و نقل جوجه های یک روزه موضوعی حساس و خطرناک محسوب می‌شود. محموله های حساسی که همیشه در معرض تهدید بیماری، گرما و سرما، و آسیب های جسمی هستند. بخش اعظم وظیفه به سلامت رساندن این جوجه ها بر عهده راننده هاست تا این محموله جوجه‌ها را از این آسیب ها حفظ کنند و اگر مسئله غیر منتظره ای پیش آمد به فکر راه حل آن باشند.

سیستم های هوشمند و حمل و نقل مدرن جوجه یک روزه

با بکارگیری تکنولوژی های روز در فرآیند حمل و استفاده از شیوه های مدرن حمل جوجه یک روزه ، دسترسی به وضعیت لحظه ای بار برای راننده و صاحبین محموله فراهم شده است. سنسورهایی که نه تنها وضعیت محیط کانتین بلکه نظارت بر فاکتورهای زیستی جوجه های یک روزه را نیز امکان پذیر کرده اند. سیستم های داده کاوی و یادگیری ماشین در حال پایش لحظه ای اوضاع به منظور بهینه سازی مستمر شرایط هستند.

اگرچه حمل و نقل جوجه های یک روزه نمی‌تواند عاری از خطر باشد، اما استفاده از شیوه های مدرن حمل و نقل جوجه یک روزه خطرات جانبی را تا حد زیادی کاهش می‌دهند.

با استفاده از سیستم های نظارتی جدید، مشاهده موقعیت مکانی و مسیر پیش روی راننده از لحظه بارگیری محموله برای صاحبین مزارع و مدیران ناوگان لوجستیک امکان پذیر است. علاوه بر نظارت بر موقعیت مکانی، مدیران ناوگان می‌توانند نسبت به تغییرات جوی و خطرات بالقوه موجود در مسیر، به راننده هشدار دهند.

سنسورهای مخصوص پایش وضعیت رانندگی در مواقع ضروری اخطارهای لازم را برای مدیران ناوگان و راننده ارسال می‌کنند تا از جوجه ها در برابر تنش های ناگهانی ناشی از پیچ های خطرناک و ترمز به حداقل برسد.

یونیت های هوشمند مخصوص حمل جوجه ها میتوانند دما و رطوبت داخل کانتینر را به صورت لحظه ای پایش کرده و در صورت نیاز وضعیت دمای داخل کانتینر را به روز رسانی می‌کنند. سنسورهای موجود در کانتینر غلظ کربن دی اکسید و کیفیت هوای داخل کانتینر را رصد می‌کنند و در صورت نیاز دریچه های ورود هوای تازه را باز و بسته می‌کنند.

با بکارگیری یونیت های هوشمند مخصوص حمل جوجه و تجمیع پایگاه ثبت داده، شرکت های معتبر می‌توانند مسائل ضرر آفرین مشکل‌زا را پیش از ظهور شناسایی کرده و نسبت به رفع آن‌ها اقدام نمایند. پایش عملکرد خودرو به کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری آن کمک می‌کنند و سیستم‌های مسیریابی با توجه به وضعیت راه ها در گذشته به دنبال پیشنهاد بهترین مسیر برای راننده ها هستند.

شیوه های نوین حمل و نقل جوجه یک روزه به مزرعه داران اجازه می‌دهد تا کنترل و نظارت بیشتری بر مهمترین مسافرت این محموله حساس و شکننده داشته باشند. خودرو از نقطه تاریک خارج شده و وضعیت آن برای مدیران ناوگان روشن می‌شود. برنامه ریزی حمل و نقل جوجه های یک روزه مبتنی بر داده، سفرهای امن‌تر، سریعتر، و ایمن‌تری را فراهم خواهند کرد.

اگر در رابطه با شرایط خرید یونیت های هوشمند مخصوص حمل جوجه یک روزه امگا سوالی دارید، می‌توانید با شماره تلفن ۰۹۰۵۸۵۳۲۰۸۶ تماس بگیرید. همچنین با فالو کردن اینستاگرام ما می‌توانید از آخرین رویدادها و موارد مرتبط با امگا آگاه شوید.

بیـشتــر بـخـوانـیــــد

مطالب و مقالات مشابه در وبسایت امگا

Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email