پنج نکته کاربردی که در خرید یخچال کامیون باید به آن توجه کنیم

پنج نکته کاربردی که در خرید یخچال کامیون باید به آن توجه کنیم

مـوضـوع

تـاریـخ

ژوئن 5, 2020

امروزه از یخچال کامیون ها و وانت های یخچال دار در صنایع و مصارف بسیاری استفاده می شود. این وسایل برای نگهداری و حمل و نقل محصولاتی که بر اثر گرما ممکن است فاسد شوند مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله مواردی که این یخچال ها به کمک ما می آیند، می توان به حمل و نقل انواع محصولات لبنی، محصولات گوشتی و پروتئینی، محصولات کشاورزی، محصولات دارویی و … اشاره کرد. یونیت های یخچالی در انواع مختلف و ظرفیت های متفاوتی تولید می شوند. دلیل این تنوع، مصارف گوناگون یخچال کامیون ها است. در این مقاله قصد داریم نکاتی را بگوییم که در خرید یخچال کامیون یا یک وانت یخچالی به شما کمک می کند.

اهمیت خرید یخچال کامیون جدید چیست؟

اول صحبتمان را با این شروع کنیم که در چه صورت نیاز است که به فکر به روزرسانی یخچال کامیون خود باشیم. همین طور که گفتیم امروزه در موارد بسیاری از کامیون ها و وانت های یخچالی استفاده می شود. اما به مرور زمان مشخص است که کیفیت و عملکرد این یخچال های حمل و نقل کاهش پیدا کرده و نیاز است که با یخچال های جدیدی جایگزین شوند.

به علاوه که یخچال های حمل و نقل نیز به مانند تمام دستگاه های صنعتی ساخت بشر یک عمر مفید مشخصی دارند و پس از چند سال استفاده نیاز است که بازنشسته شوند. همچنین گاهی ممکن است به دلیل ارتقاء کسب و کار و بالا بردن حجم تولیدات نیاز باشد که از یک یخال حمل و نقل بزرگتر استفاده کنید و از خیر یخچال قدیمی شرکت بگذرید. حال به هر دلیلی اگر به فکر خرید یک یونیت حمل و نقل یخچالی جدید افتاده اید، نکاتی که در ادامه می آید، قطعاً به کارتان خواهد آمد.

اهمیت انتخاب یونیت متناسب با حجم و نوع بار

مورد دیگری که در خرید کامیون های یخچالی و دیگر یونیت های حمل و نقل باید به آن توجه داشت، عملکرد یونیت یخچال است. در حقیقت بهره وری پس از ظرفیت و اندازۀ یخچال مهم ترین عامل در خرید یونیت های یخچالی خواهد بود. زیرا تأمین هزینه های عملیاتی یخچال نقش مهمی در هزینه های جاری خودرو خواهد داشت. به همین خاطر لازم است که از یخچال های مدرن و با مصرف انرژی پایین تر استفاده شود. همچنین انتخاب خودروهایی که مصرف سوخت پایین تری دارند نیز در اولویت خواهد بود.

امروزه یونیت های یخچال دار در انواع مختلف بنزینی و دیزلی تولید می شوند. به طور کلی گفته می شود که انتخاب خودروهای بنزینی برای مسافرت های کوتاه مدت و حمل بار در فضاهای شهری انتخاب بهتری نسبت به خودروهای دیزلی است و عملکرد مناسبتری از خود نشان می دهند. در نقطۀ مقابل، برای حمل بار در مسافت های طولانی پیشنهاد می شود که از کامیون های یخچال دار دیزلی استفاده کنید. زیرا هزینه های جاری خرید سوخت و تأمین انرژی را به شکل چشمگیری کاهش خواهد داد.

اهمیت اندازه و ظرفیت حمل و نقل یخچال

در خرید کامیون یا وانت های یخچالی آنچه بیشتر از همه اهمیت دارد، اندازۀ یخچال و ظرفیت بارگیری آن است. به عنوان یک خریدار می خواهید از قبل بدانید که این محصول جدید آیا می تواند جوابگوی نیاز شما باشد یا خیر؟ آیا ملاحظاتی که در نظر گرفته اید را در خود دارد؟ امروزه یونیت های یخچالی حمل و نقل در انواع مدل های وانتی، کامیونی، تریلر و … تولید شده و مورد استفاده قرار می گیرند. به علاوه که ظرفیت یخچال به ابعاد فیزکی آن نیز بستگی دارد. بنابراین با گزینه های مختلفی برای خرید روبرو خواهید بود.

اگرچه شاید در نظر بهترین گزینه یک یونیت حمل و نقل با ظرفیت و اندازۀ همان خودروی قبلی باشد، اما گاهی ممکن است به فکر افزایش ظرفیت یونیت باشید. افزایش ظرفیتی که می تواند امکان انعطاف بیشتری را برای حمل و نقل بار در اختیار شما قرار دهد. یا حتی ممکن است ترجیح بدهید که از یک خودروی کوچکتر و با ظرفیت پایین تر استفاده کنید.

مورد دیگر، ظرفیت وزنی یخچال است. اینکه تا چه وزنی را می توانید در خودروی یخچالی خریداری شده انبار کنید. قبل از گرفتن تصمیم نهایی باید بدانید که دنبال چه نوع وسیله ای و با چه ظرفیت وزنی‌ای هستید؛ به شکلی که در هنگام بارگیری محصولات دچار اضافه وزن در بار خود نشوید. اگر به صورت پیوسته بار مشخصی را جابه‌جا می کنید، در این مورد کار راحت تری را پیش رو خواهید داشت.

اما اگر از قبل نسبت به این مورد مطمئن نیستید، انتخاب یک خودروی حمل و نقل با ظرفیت تناژ بیشتر به نظر گزینۀ بهتری خواهد بود. همچنین اگر به فکر بهبود فضای کسب و کار خود هستید، شاید خرید یک کامیون یخچالی با ظرفیت دو برابر بتواند شما را در این مسیر یاری کند.

اهمیت دسترسی به بار

امروزه کابین یونیت های یخچالی به اشکال مختلفی طراحی می شوند. برای مثال درب های اصلی یخچال می توانند قابلیت باز شدن با زوایای بازتر تا 270 درجه را نیز داشته باشند. یا گاهی ممکن است از درب های کوچک در کناره های یخچال استفاده شده باشد. دلیل این نوع از طراحی ها دسترسی ساده تر به بارهای موجود در یخچال است. به شکلی که در موارد خاص با سرعت بیشتری بتوان محصولات را بارگیری کرده یا از یونیت خارج نمود. این موضوع به خصوص برای کارخانه هایی که دارای کاروان حمل و نقل هستند اهمیت ویژه ای دارد. زیرا به این شکل در هر دفعه بارگیری، می توانند در زمان کارکنان صرفه جویی نموده و فرایند بارگیری را سرعت ببخشند. به علاوه که بهبود نحوۀ دسترسی به بار در زمان تخلیه نیز کمک بسیاری به راننده می کند. برای درک بهتر این مسئله، تصور کنید در یک مکان پرترافیک قصد تحویل بار را دارید. می بینید که دسترسی راحت‌تر به محصول چقدر می تواند در این گونه موارد کارگشا باشد.

تأمین ایمنی یخچال

محموله هایی که به کمک یخچال های کامیونی حمل می شوند، اغلب جزء اجناس گران قیمت هسنتد. برای مثال اگر از یک یونیت یخچالی برای حمل دارو استفاده می کنید، تأمین امنیت آن اهمیت بالایی پیدا خواهد کرد. همچنین برای کامیون های حمل گوشت یا حمل مواد غذایی نیز امنیت یخچال و نفوذناپذیر بودن آن اهمیت ویژه ای دارد. به همین خاطر در هنگام خرید یخچال های کامیونی لازم است به نکات ایمنی و امنیت کلی خودرو نیز دقت کنید.

نکتۀ دیگر دربارۀ ایمنی این خودروها، ایمنی بخش کابین است. این مورد به خصوص در سفرهای جاده ای طولانی مدت اهمیت خود را نشان می دهد. زمانی که راننده ممکن است در طول مسیر نیاز به استراحت داشته باشد و برای مثال یکی دو روز را در تریلر خود بگذراند. در این حالت کابین خودرو حکم سرپناه را پیدا کرده و نیاز است که از امنیت کافی برخوردار باشد.

راحتی و آسایش راننده کامیون

امروزه حمل بار به کمک یخچال های کامیونی در مسافت های طولانی صورت می گیرد. به شکلی که گاهی راننده ها چندین روز را در مسافرت می گذرانند تا از نقطۀ مبدأ به مقصد مورد نظرشان برسند. به همین خاطر یکی از ملاک های مهم در خرید یخچال های کامیونی باید تأمین راحتی و آسایش راننده در طول مسیر حرکت باشد. برای مثال یکی از مهم ترین عوامل امکان اطلاع از میزان دما، رطوبت و شرایط بار در داخل یخچال است که به کمک نمایشگرهای دیجیتال امکان پذیر می شود.

به علاوه که امروزه به کمک تکنولوژی امکان برقراری ارتباط بین سیستم های کنترلی یخچال و گوشی های هوشمند نیز وجود دارد. موردی که می تواند کار نظارت بر بار را ساده تر از قبل نماید. همچنین سعی می شود تا در طراحی کابین نیز مواردی برای سرگرمی راننده اندیشیده شود؛ و امکاناتی ارائه شود که سفرهای طولانی مدت راننده های کامیون را کمی ساده تر کرده و آسایش نسبی آن ها را فراهم نماید.

جمع بندی

امروزه انواع یونیت های یخچالی مانند کامیون ها، وانت ها و تریلرها نقش مهمی در تجارت شرکت های غذایی، کشاورزی و دارویی دارند. به شکلی که اغلب این شرکت ها به کاروان های حمل و نقل مجهز هستند و محصولات خود را از شهری به شهر دیگر و حتی از کشوری به کشور دیگر ارسال می کنند. به همین خاطر است که یونیت های یخچالی در انواع و ظرفیت های متفاوتی تولید و در بازار عرضه می شوند. در خرید یک کامیون یخچالی باید موارد مهمی را در نظر گرفت؛ که از میان می توان به اندازۀ یخچال، ظرفیت نگهداری یخچال، عملکرد و میزان بهره وری یخچال، ایمنی و امنیت خودرو، راحتی و آسایش رانندۀ خودرو و … اشاره کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از شرایط خرید محصولات امگا می‌توانید با شماره تلفن ۵۶۲۳۱۰۰۲-۰۲۱ و یا دیگر پل‌های ارتباطی با ما تماس بگیرید. همچنین می‌توانید با دنبال کردن صفحه اینستاگرام اومگا از آخرین اخبار و رویدادها نیز مطلع شوید.

بیـشتــر بـخـوانـیــــد

مطالب و مقالات مشابه در وبسایت امگا

Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email