خرید یخچال کامیون دست دوم

در هنگام خرید یخچال کامیون دست دوم به چه مواردی باید توجه کنیم؟

مـوضـوع

تـاریـخ

نوامبر 12, 2020

احتمالا شما هم تا به حال شده است که برای خرید محصولی به فکر خرید دست دوم و کارکرده آن افتاده باشید. یخچال کامیون نیز از این موضوع مستثنی نیست و بسیاری از افراد و شرکت ها ترجیح میدهند حمل و نقل محصولات فاصد شدنی خود را با یخچال کامیون دست دوم انجام دهند. این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازد.

امروزه از یونیت های حمل و نقلی برای جابه‌جایی محصولات غذایی، دارویی و مواردی از این دست استفاده می شود. این مسئله به خصوص برای مسافت های بین شهری کاربرد بالایی دارد. نکتۀ اصلی این است که برای مسافت های بین شهری میزان باری که انتقال داده می شود، باید به قدری باشد که از نظر اقتصادی نیز برای خریدار (و گاهی فروشنده) به صرفه باشد. در این حالت استفاده از سردخانه کامیون بیشتر از یخچال وانتی مورد استفاده قرار می گیرد. زیرا ظرفیت بالاتری برای بارگیری دارد.

در هنگام خرید یخچال کامیون دست دوم به چه نکاتی بایستی توجه داشته باشیم؟

نکته ای که در رابطه با یخچال های کامیونی وجود دارد، به قیمت بالاتر آن ها برمی گردد. به همین جهت در بعضی از مواقع راننده کامیون ها خرید یخچال های دست دوم را به خرید یخچال نو ترجیح می دهند. در این مقاله می خواهیم از مواردی صحبت کنیم که در هنگام خرید سردخانه کامیون دست دوم لازم است با وسواس بیشتری آنها را بررسی کنید.

بررسی عملکرد کمپرسور یخچال کامیون

اگر به هر دلیلی قصد خرید یک یخچال کامیون دست دوم را دارید، قبل از هر چیزی لازم است به بررسی یونیت خارجی سیستم تهویه آن بپردازید. کمپرسور مهم ترین جزء در یونیت های حمل و نقل است. سال ساخت کمپرسور، ظرفیت سرمایشی آن، در نظر گرفتن تناسب ظرفیت کمپرسور با ظرفیت باری کانتینر، عملکرد کمپرسور، اکبند بودن یا نبودن آن و مواردی از این دست را باید به طور حتم در نظر بگیرید.

در نخستین گام لازم است نوع و مدل کمپرسور را بررسی کنید. شرکت های متفاوتی هستند که برای یونیت های حمل و نقل کمپرسور تولید می کنند. نکته اینجاست که این کمپرسورها بسته به اینکه تولید چه شرکتی باشند، از کیفیت ساخت متفاوتی برخوردار هستند. به همین جهت لازم است از قبل شناخت مناسبی از بهترین برندهای کمپرسورها داشته باشید. راه حل بهتر هم کمک گرفتن از متخصصانی است که در این کار تجربۀ لازم را دارند.

نکتۀ دیگر بررسی عملکرد کمپرسور سردخانه کامیون است. البته این کار نیز به ابزارهای لازم و کارشناس باتجربه نیاز خواهد داشت. آکبند بودن کمپرسور نشان دهندۀ این است که دستگاه تا به حال زیر تعمیر نرفته است. البته این مسئله را باید با عملکرد کمپرسور در کنار هم بررسی کرد. به طبع صرف اینکه دستگاه تا به حالا تعمیر نشده باشد، نشان دهندۀ کیفیت عملکرد آن نیست

بررسی ظرفیت سرمایشی یونیت برودتی یخچال

مسئلۀ دیگری که در هنگام خرید سردخانه کامیون باید در نظر بگیرید، حفظ تناسب بین ظرفیت سرمایشی دستگاه و ظرفیت بارگیری کامیون است. ظرفیت سرمایشی یونیت حمل و نقل به طور معمول تحت تأثیر ظرفیت کمپرسور آن خواهد بود. برای اینکه اهمیت این تناسب را بهتر درک کنید، اجازه دهید با دقت بیشتری مسئله بررسی کنیم. عدم تناسب بین ظرفیت دستگاه و فضای یخچال از دو نظر ممکن است مشکل ساز شود.

در درجۀ اول اگر یونیت حمل و نقلی از نظر ظرفیت سرمایشی جوابگوی تمام فضای یخچال کامیون نباشد، در وقت بارگیری محصولات و جابه‌حایی آنها ممکن است با مشکلاتی روبرو شوید. پایین بودن ظرفیت سرمایشی باعث می شود تهویه در داخل سیستم به درستی صورت نگیرد؛ که نتیجۀ آن در معرض فساد قرار گرفتن بخشی از بار کامیون خواهد بود. مسئله‌ ای که ممکن است ضرر زیادی را به شما تحمیل کند.

مورد دوم برای وقتی است  که کمپرسور یا به عبارت دیگر یونیت حمل و نقل ظرفیت بالاتری از میزان انتظار شما داشته باشد. این مسئله در هنگام استفاده از دستگاه مشکلی برای شما ایجاد نمی کند؛ اما از طرفی هم فراموش نکنید که دارید یک هزینه ای را اضافه تر از چیزی که باید می‌پرداختید پرداخت می کنید.  طبیعتاً وقتی هدف شما کاهش هزینه های خرید سردخانه کامیون باشد، این امر خیلی مطلوب نیست.

تناسب یونیت سردخانه کامیون با کارایی مد نظر

محصولاتی که توسط کامیون های یخچالی جابه‌جا می شوند، گستردگی بالایی دارند. نکته اینجاست که حمل هر محصول نیازمند شرایط هوایی و دمایی مشخصی است. برای مثال حمل برخی از محصولات دارویی باید در دمای زیر صفر انجام شود. در حالی که حمل اغلب محصولات غذایی در دمای بالای صفر صورت می گیرد.

حال اگر قصد دارید به سراغ خرید یخچال دست دوم بروید، باید از قبل بدانید که دنبال چه یخچالی و با چه ویژگی های عملکردی‌ای هستید.

جمع بندی

به طور کلی خرید سردخانه کامیون دست دوم شاید خیلی امر عاقلانه ای به نظر نیاید. اما به خاطر شرایط بد اقتصادی برخی از خریداران و کامیون داران ترجیح می دهند به جای خرید یک یخچال نو از یخچال های دست دوم استفاده کنند. در چنین شرایطی لازم است قبل از اقدام به خرید یخچال دست دوم شرایطی را در نظر بگیرید. از جمله ویژگی های عملکردی یخچال، نوع یونیت حمل و نقل، کارایی کمپرسور آن و مواردی از این دست را لازم است بررسی کنید. در این راه اگر از نظر متخصصان هم کمک بگیرید خیالی آسوده‌تر خواهید داشت.

برای تکمیل بحث پیشنهاد می‌کنیم مقالۀ «پنج نکته کاربردی که در خرید یخچال کامیون باید به آن توجه کنیم» را نیز در ادامه بخوانید. برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از شرایط خرید محصولات امگا می‌توانید با شماره تلفن ۵۶۲۳۱۰۰۲-۰۲۱ و یا دیگر پل‌های ارتباطی با ما تماس بگیرید. همچنین می‌توانید با دنبال کردن صفحه اینستاگرام اومگا از آخرین اخبار و رویدادها نیز مطلع شوید.

بیـشتــر بـخـوانـیــــد

مطالب و مقالات مشابه در وبسایت امگا

Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email