یخچال وانت - راهنمای خرید یخچال وانت پراید و وانت پیکان

راهنمای خرید کانتینر و یونیت برودتی برای یخچال وانت

مـوضـوع

تـاریـخ

اکتبر 1, 2020

اگر در سطح شهر تردد کنید، روزانه ممکن است دو سه بار با وانت های یخچالی روبرو شوید. از این وانت های یخچالی برای حمل محصولات متفاوتی کمک گرفته می شود. از حمل و نقل محصولات گوشتی و پروتئینی گرفته تا حمل محصولات دارویی و محصولات لبنی. با توجه به گستردگی استفاده و کاربرد وانت های یخچالی، به خصوص در محیط های شهری، این سوال پیش می آید که یک یخچال وانت مناسب باید چه ویژگی هایی داشته باشد و چطور رانندگان این وسیلۀ نقلیه می توانند بهترین یخچال ممکن را برای خودروی خود خریداری کنند؟ در این مقاله قصد داریم دربارۀ همین موضوع گفت و گو کنیم.

آشنایی با وانت های یخچالی و کاربردهای آن

امروزه برای جابه‌جایی بسیاری از محصولات از یخچال های حمل و نقل استفاده می شود. این محصولات شامل محصولات دارویی، محصولات پروتئینی، محصولات گوشتی، محصولات لبنی و … می شود. حمل و نقل این محصولات شامل دو مرحلۀ کلی است. در مرحلۀ اول این محصولات باید از درب کارخانه بارگیری شده و به مراکز پخش ارسال شود. و در مرحلۀ دوم نوبت به پخش محصولات در محیط های شهری می رسد. البته پخش محصولات برخی از کارگاه ها و تولیدی های کوچک تنها به همان مرحلۀ دوم محدود می شود.

در مرحلۀ اول معمولاً از یخچال های کامیونی استفاده می شود. این یخچال ها گنجایش بالایی دارند و برای رساندن محصولات از درب کارخانه تا مراکز پخش مناسب است. اما وقتی صحبت از پخش محصولات در محیط های شهری می شود، لازم است از خودروهای کوچکتری مثل وانت، نیسان و مواردی از این دست کمک گرفت.

به همین خاطر است که شرکت های تولید کننده یخچال‌های حمل و نقلی امروزه به سراغ تولید و طراحی یخچال وانت نیز رفته‌ اند. از طرفی گسترش تجارت در این حوزه سبب شده تا دارندگان این خودروها نیز به فکر تجهیز خودروی خود با یخچال های حمل و نقلی بیفتند. دارندگان یخچال وانت به راحتی می توانند وارد بازارکاری شوند که جنبۀ رقابت در آن کمتر از دیگر حوزه هاست و امنیت شغلی در آن با تضمین بیشتری روبرو است.

وانت های سبک مثل پراید وانت ، وانت ال ۹۰ ، وانت پیکان و آریسان

وانت های سبک مانند پراید وانت ، آریسان (پیکان وانت سابق) و وانت ال ۹۰ به دلیل ابعاد کوچک و مانورپذیری مناسبی که دارند، بهترین گزینه برای پخش مویرگی و توزیع محصولات غذایی و دارویی در شهرها با خیابان های شلوغ محسوب می‌شوند. توان موتور این خودروها بالطبع پایین بوده و استفاده از یخچال وانت های سبک برای منجمد کردن محموله و یا حمل مسافت های طولانی توصیه نمی شود.

وانت های سنگین مانند نیسان ، پادرا و جک

وانت های سنگین مانند نیسان و پادرا که در زمره خودروهای تجاری سبک قرار می‌گیرند، نسبت به وانت های سبک توان بیشتری دارند و امکان نصب یخچال با ظرفیت بیشتر و توان برودتی بالاتر بر روی آن ها مهیا است. با این حال این خودروها نسبت به وانت های کوچکتر و سبکتر مانورپذیری کمتری دارند و ممکن است در مقایسه با وانت های سبک برای پخش مویرگی گزینه مطلوبی نباشند، اما در عوض امکان حمل محموله های سنگین تر و مسیرهای طولانی تر برای این خودروها موجود است.

راهنمای انتخاب بهترین یخچال وانت

تا اینجا از کاربرد وانت های یخچال دار و بازار کار آن صحبت کردیم. اما سؤال اصلی اینجاست که چطور و از کجا می توانیم یک یخچال وانت مناسب پیدا کنیم؟ و این یخچال انتخابی باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟ در ادامه قصد داریم در سه زیرموضوع به این مسئله بپردازیم.

صفر: پیش از هر چیز ظرفیت و تناسب یخچال با وانت

وانت ها در ظرفیت های مختلف و برای حمل محصولات مختلفی ساخته می‌شوند. برای مثال ظرفیت موتور و توان حمل بار پراید وانت در قیاس با وانت مزدا کارا کمتر است. به همین ترتیب توان حمل و ظرفیت موتور مزدا کارا نیز در قیاس با وانت نیسان کمتر است. از این رو ابتدا بایستی تخمینی در رابطه با حجم، وزن و ظرفیت برودتی قابل پشتیبانی توسط خودروی خود داشته باشید. 

یک: تناسب ظرفیت برودتی و بازه دمایی یخچال وانت با محصولات

پیش از نصب یخچال بر وانت بایستی نوع محصول و باری که به صورت عمده قصد جابجایی آن را دارید را مشخص نمایید. به طور کلی یونیت های برودتی به دو دسته زیر صفری و بالای صفری دسته بندی می‌شوند. اگر قصد خرید یخچال برای وانت خود دارید بایستی توجه کنید که ظرفیت برودتی و بازه دمایی یونیت آن با محصولاتی که می‌خواهید حمل کنید، خوانایی داشته باشد.

دو: توان عملکردی و کیفیت ساخت یخچال

گستردگی بازار کار تولید یخچال های حمل و نقل سبب شده تا برندهای زیادی به سراغ تولید این محصولات بروند. اما فراموش نکنید که ساخت یخچال وانت یک صنعت پیشرفته و علمی است؛ و نیاز به دانش بالایی دارد. پس اگر برای وانت خود قصد خرید یخچال دارید، بهتر است از قبل با گزینه های در دسترس بیشتر آشنا شوید. کیفیت ساخت آنها را امتحان کنید و با کمی پرس و جوی بیشتر تحقیقات خود را کامل کنید.

نکتۀ دیگر توان عملکردی این یخچال هاست. توان یخچال پارامتری است که می توانید به کمک آن محصولات متنوع را با هم قیاس کنید. به علاوه اینکه در برخی از مواقع، برای حمل محصولات خاص نیاز است که از یخچال هایی با توان عملکردی بالاتر و متناسب با آن محصول استفاده شود.

سه: راحتی کار با یخچال وانت

مهم ترین بخش در یخچال های حمل و نقلی سیستم کنترلی آن است. این سیستم کنترلی در اتاق خودرو نصب می شود؛ و راننده وظیفه دارد به کمک آن عملکرد یخچال را پیوسته کنترل کند. به علاوه اعمال تنظیمات مربوط به یخچال نیز به کمک همین دستگاه کنترل انجام می شود.

کیفیت عملکردی این سیستم کنترلی و راحتی کار با آن سومین فاکتوری است که در هنگام خرید یخچال وانت، باید روی آن وسواس بیشتری خرج کنید.

یونیت‌های امگا مناسب یخچال وانت

امگا با توجه به ظرفیت و توان خودروهای مختلف یونیت‌های متفاوتی را طراحی و تولید کرده است.

سری S300

یونیت های برودتی سری S300 قویترین محصول امگا برای استفاده وانت های یخچالی در ناوگان های پخش شهری هستند. سری زیر صفری این یونیت ها می‌توانند دمای -۲۰ درجه را به راحتی تامین کنند. سیستم ضد برفک (دیفراست) دارند و کار با آن‌ها برای رانندگان بسیار راحت و لذت بخش است. این یونیت‌ها برای انواع یخچال وانت نیسان، پادرا، و مزدا مناسب هستند.

سری SEP300

سری SEP300 فرم ارتقاء یافته سری S300 هستند که علاوه بر نیرومحرکه موتور خودرو، امکان کار با برق شهری را نیز دارند. این یونیت ها بیشتر در جابجایی محصولات منجمد در فواصل بین شهری که نیازمند به توقف های طولانی شبانه هستند استفاده می‌شوند. الکتروموتور و کمپرسور مجزای تعبیه شده در این یونیت‌ها امکان عملکرد بی صدا و با بهره وری بالایی را در این یونیت ها فراهم کرده است. این یونیت‌ها برای انواع یخچال وانت نیسان، پادرا، و مزدا مناسب هستند.

سری WRE300 و WRE300

اگر قصد حمل دارو، گیاهان زینتی و هر گونه محصولی را دارید که دمایی بین ۱۰ الی ۲۵ درجه سانتیگراد را لازم دارند، بهتر است سراغ یونیت های سرمایشی گرمایشی سری WRE300 و WR300 بروید. این یونیت ها علاوه بر برودت، امکان گرم کردن فضای کانتینر را هم دارند و به این ترتیب به انتخاب مناسبی برای حمل محصولات در مناطق سردسیر به حساب می‌آیند. این یونیت‌ها برای انواع یخچال وانت نیسان، پادرا، و مزدا مناسب هستند.

سری C280

اگر قصد پخش مواد منجمد و یا محصولات تازه و خنک در ابعاد شهری و به صورت مویرگی را دارید و از پراید وانت، وانت آریسان و یا وانت تندر ۹۰ (ال ۹۰ وانت) استفاده می‌کنید، بایستی که سراغ یونیت های اقتصادی سری C280 بروید. سری C280 نسبت به سری S قیمت کمتری دارد و طراحی آن به نحوی است که امکان سوار شدن بر روی وانت های سبک داخل شهری را نیز دارد. بعلاوه اگر می‌خواهید برای سیستم پخش مویرگی بالای صفری خود با خودروی وانت نیسان و پادرا یونیت برودتی با قیمت مناسب تهیه کنید، C280 گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

جمع بندی

امروزه برای حمل محصولات گوشتی، لبنی، دارویی و … از یخچال های حمل و نقلی استفاده می شود. باتوجه به اینکه در محیط های شهری امکان حمل و نقل با کامیون وجود ندارد، استفاده از وانت های یخچال‌دار بهترین گزیه برای چنین مواقعی است. یخچال وانت سازوکاری مشابه یخچال های کامیونی دارد. با این تفاوت که برای محیط های شهری طراحی و ساخته شده است. برای خرید یک یخچال مناسب باید فاکتورهای مشخصی را در نظر بگیرید. از این جمله می توانیم به کیفیت ساخت، سیستم کنترلی یخچال و تناسب آن با نوع محصول مورد نظر اشاره کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از شرایط خرید محصولات امگا می‌توانید با شماره تلفن ۵۶۲۳۱۰۰۲-۰۲۱ و یا دیگر پل‌های ارتباطی با ما تماس بگیرید. همچنین می‌توانید با دنبال کردن صفحه اینستاگرام امگا از آخرین اخبار و رویدادها نیز مطلع شوید.

بیـشتــر بـخـوانـیــــد

مطالب و مقالات مشابه در وبسایت امگا

Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email