سردخانه سیار چیست و چه فرقی با سردخانه های دیگر دارد؟

سردخانه سیار چیست و چه فرقی با سردخانه های دیگر دارد؟

مـوضـوع

تـاریـخ

اکتبر 7, 2021

سردخانه سیار یا موقت نوعی انبار متحرک است که برای نگهداری و حفظ محصولات و مواد غذایی حساس به دما در دماهای پایین تر از دمای محیط استفاده می‌شود. این نوع سردخانه‌ها به ویژه برای محصولاتی که نیاز به دماهای پایین‌تر برای حفظ کیفیت دارند، مانند محصولات تازه و یا مواد غذایی منجمد، استفاده می‌شوند. در ادامه در رابطه با سردخانه های سیار و تفاوت آن ها با سردخانه های ثابت بیشتر صحبت می‌کنیم.

سردخانه های ثابت چه کار می‌کنند و چه ویژگی هایی دارند؟

نگهداری در دمای مناسب و حفظ کیفیت محصولات: سردخانه های سیار قابلیت تنظیم دما دارند و می‌توانند دماهای پایین‌تر از دمای محیط ایجاد کنند. سردخانه های موقت و سیار با نگهداری محصولات در دماهای مناسب، سردخانه سیار کیفیت آن‌ها را حفظ، ماندگاری‌شان را بهبود و در فساد آنها تاخیر ایجاد می‌کنند.

انعطاف‌پذیری در مکان: این نوع انبارها قابلیت جابجایی دارند و می‌توانند به مکان‌های مختلف منتقل شوند. بعلاوه کانتینرهای سردخانه های سیار در شرایط خاص که برای مدت زمان کوتاهی نیاز به سردخانه وجود دارد یا امکان ساخت سردخانه وجود ندارد استفاده می‌شوند. از این رو به سردخانه های سیار سردخانه موقت نیز گفته می‌شود.

نقش کلیدی در لوجستیک: در مسیر انتقال از مزرعه و کارخانه به محل استفاده و یا در زمان صادرات مواد غذایی گره‌هایی وجود دارد که پروسه حمل و نقل را با معطلی روبرو می‌کند. این معطلی هزینه نگهداری محصولات را در خودروهای یخچالی را بالا می‌برد و از این رو نقش سردخانه‌های موقت و سیار بیش از پیش می‌شود.

طراحی خاص سردخانه های سیار: نگهداری مواد غذایی در دماهای پایین به انرژی مصرفی زیادی نیاز دارد. سردخانه های سیاری که از یونیت خنک کننده امگا استفاده می‌کنند، با استفاده از تکنولوژی روز و استفاده از تکنولوژی یونیت های برودتی حمل و نقل، این مصرف انرژی را به حداقل رسانده‌اند.

سردخانه های سیار چه تفاوتی با سردخانه های ثابت دارند؟

سردخانه های سیار یا موقت در قیاس با سردخانه های ثابت در جنبه های مختلفی تفاوت دارند. اولین موضوع بحث جابجایی و قابلیت حمل آن‌هاست. سردخانه های سیار معمولا از صفحات ساندویچ پنل ساخته می‌شوند و وزن بسیار پایینی دارند و امکان جابجایی به نقاط مختلف را فراهم می‌کنند.

برخلاف سردخانه‌های ثابت که برای نگهداری محصولات خاص و دماهای خاص طراحی می‌شوند، دمای نگهداری در سردخانه های سیار انعطاف پذیرتر است و امکان تنظیم دما برای نگهداری محصولات مختلف فراهم است.

سردخانه های موقت در موارد ضروری نقش مهمی را ایفا می‌کنند. برای مثال در هنگام بروز بلایای طبیعی و یا حوادثی که نیاز به ذخیره و نگهداری مواد غذایی در حجم بالایی وجود دارد، سردخانه های سیار بهترین راه حل برای این مشکلات به حساب می‌آیند.

به طور کلی، سردخانه‌های سیار به دلیل انعطاف‌پذیری و توانایی حمل و جابجایی در مواقع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر در رابطه با سردخانه های سیار و یونیت های مخصوص سردخانه های سیار امگا سوالی دارید، یا میخواهید در رابطه با شرایط خرید آن اطلاعات بیشتری کسب کنید، با شماره ۰۹۰۵۸۵۳۲۰۸۶ تماس بگیرید و یا در واتسپ برای ما پیغام بگذارید. همچنین با دنبال کردن اینستاگرام امگا از آخرین اخبار و مقالات منتشر شده در وبسایت امگا نیز با خبر خواهید شد.

بیـشتــر بـخـوانـیــــد

مطالب و مقالات مشابه در وبسایت امگا

Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email