آشنایی با نحوه نامگذاری محصولات امگا

آشنایی با نحوه نامگذاری محصولات امگا

مـوضـوع

تـاریـخ

می 20, 2020

یونیت های حمل و نقل سرما گستر ویرا که در بازار با برند امگا (OMEGA) شناخته می‌ شود، در سال های گذشته توانسته است بخش گسترده ای از ساخت و طراحی کانتینرهای سرمایشی را در بازار به خود اختصاص دهد. امروزه یونیت های حمل و نقل تبریدی در انواع مختلف و مدل های متفاوتی در این شرکت تولید می شود. این مقاله در رابطه با آشنایی با نحوه نامگذاری محصولات امگا (یونیت های برودتی تولیدی شرکت سرما گستر ویرا) است.

مدل هایی که بسته به شرایطی محیطی و نیاز کاربران می تواند مورد استفاده قرار گیرد. در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم تا در هنگام خرید یونیت های حمل و نقل تبریدی امگا، به راحتی اطلاعات مورد نیازتان را از روی نام مدل به دست آورده و با مقایسۀ مدل های مختلف در خرید خود به جمع بندی برسید.

آشنایی با نحوۀ نام گذاری یونیت های برودتی حمل و نقل امگا

هر برندی جهت نام گذاری محصولاتش از یک شیوه نامه مشخص پیروی می کند. به این نحو شناسایی هر مدل و آگاهی از ویژگی های مهم آن برای فروشندگان عمده و همچنین برای خریداران کاری ساده تر خواهد بود. برند امگا نیز در نام گذاری محصولات برودتی خود از یک شیوه نامه مشخص استفاده می کند. با کسب آگاهی های لازم نسبت به این شیوه نامه به شما کمک می کند تا به راحتی مدل یونیت مورد نظرتان را در انبوه مدل های موجود یافته و آن را خریداری کنید.

به طور کلی اگر به نام گذاری یونیت های برودتی امگا دقت کنید، با فرمت زیر روبرو خواهید شد که برای تمامی مدل ها رعایت شده است:

47 R 22 1 LD

هر یک از این اعداد و ارقام معنای خاص خود را داشته و تعبیری را به همراه دارد. در ادامه به صورت جزء به جزء معنای هرکدام از این کاراکترها را بیان کرده و شرح خواهیم داد. این کار را از اعداد سمت چپ آغاز کرده و در انتها به حروف سمت راست می رسیم.

دو عدد اول سمت چپ در نام مدل یونیت های حمل و نقل

ظرفیت برودتی یک یونیت جزء مشخصه های مهم آن طبقه بندی می شود. به طور معمول ظرفیت برودتی یک یونیت حمل و نقل را در دمای صفر درجه سانتیگراد اندازه گیری کرده و آن را بر مبنای وات بیان می کنند. برای به دست آوردن ظرفیت سرمایشی اسمی یونیت های حمل و نقل امگا لازم است دو عدد اول از سمت چپ را خوانده و آن را در عدد 100 ضرب کنید. برای مثال در مدلی که مطرح کردیم، ظرفیت سرمایشی یونیت 4700 وات است.

طبیعی است که هرچه ظرفیت سرمایشی اسمی یونیت بالاتر باشد، به معنای قدرتمندتر بودن آن یونیت خواهد بود؛ و برای مثال در کامیون ها و کانتینرهای بزرگتر باید از یونیت هایی با ظرفیت سرمایشی بالاتری کمک گرفت.

نخستین حروف انگلیسی در نام گذاری یونیت های تبریدی

دومین پارامتری که در نام گذاری یونیت های حمل و نقل امگا ذکر می شود، نوع کاربری آن است. یونیت های حمل و نقل برودتی امگا در دسته بندی های مختلقی تولید می شوند. که هر یک از این دسته بندی ها با حرف یا حروفی که در نام گذاری یونیت لحاظ می شود قابل تشخیص هستند.

چهار دستۀ پایین مهم ترین دسته های ذکر شده برای این یونیت هاست:

  • عبارت انگلیسی R: حرف R به این معناست که کارایی یونیت از نوع یخچالی (سرمایشی) است؛ که می تواند شامل یخچال های زیر صفر و یا بالای صفر باشد.
  • عبارت انگلیسی J: اگر دنبال یونیتی جهت حمل جوجه های یک روزه می گردید، باید سراغ عبارت J در نام گذاری یونیت باشید.
  • عبارت انگلیسی WR: استفاده از یونیت های سرمایشی گرمایشی در حمل برخی از محصولات حساس به تغییرات دما متداول است. عبارت WR در نام گذاری یونیت های حمل و نقل امگا شخص کنندۀ کارایی سرمایشی گرمایشی می باشد.
  • عبارت انگلیسی P: طراحی پلیتی تنها در برخی از مصارف خاص مورد نیاز است؛ اگر دنبال یونیتی با این کارایی هستید، در نام مدل های مختلف دنبال حرف P باشید.
  • عبارت انگلیسی A: به جریان در آوردن هوا در اطراف برخی از محصولات کشاورزی و دارویی امری حیاتی است و باعث تازه ماندن آنها می شود. در این حالت اصطلاحاً باید از یونیت های برودتی ایرکاندیشن استفاده کرد؛ که در نام گذاری یونیت های امگا با حرف A قابل تشخیص هستند.
  • عبارت انگلیسی W: اگر دنبال یک یونیت حمل و نقل گرمایشی هستید، سراغ مدل هایی بروید که با حرف W مشخص شده اند.

پارامتر سوم نام مدل در یونیت های حمل و نقل تبریدی

چهارمین کاراکتر در نام مدل یونیت های حمل و نقل امگا معمولاً یک عدد است. عددی که یکی از مقادیر 1 تا 5 را پذیرفته و مشخص کنندۀ نوع نیروی محرکۀ یونیت می باشد. در ادامه مفهوم هر عدد را تفسیر کرده ایم:

  • کد 1: در این حالت یونیت تنها از یک منبع انرژی مورد نیاز خود را تأمین می کند و آن منبع نیز موتور خودرو است.
  • کد 2: در این حالت یونیت حمل و نقل علاوه بر موتور خودرو می تواند از برق شهری نیز انرژی مورد نیاز خود را تأمین نماید.
  • کد 3: در برخی از یونیت ها علاوه بر برق شهری، امکان تأمین انرژی به کمک یک موتور بنزینی مستقل نیز وجود دارد. این منبع تغذیه اصطلاحاً موتور انجین بنزینی مستقل نامیده می شود.
  • کد 4: درست شبیه به حالت سوم است. با این تفاوت که موتور آن از نوع دیزلی مستقل می باشد. این منبع تغذیه را نیز اصطلاحاً موتور انجین دیزلی مستقل می نامند.
  • کد 5: در برخی از یونیت های حمل و نقل تنها از برق شهری به عنوان نیروی محرکۀ یونیت استفاده می شود.

پارامتر چهارم در نام گذاری مدل یونیت های حمل و نقل

پنجمین کاراکتر در نام مدل های مختلف، در حقیقت بیان کنندۀ چهارمین مشخصۀ یونیت حمل و نقل است. این کاراکتر نیز عددی است که می تواند مقادیری بین 0 تا 2 را بگیرد و بیان کنندۀ استفاده یا عدم استفاده مستقیم از منبع تغذیۀ باتری خودرو جهت راه اندازی یونیت است.

  • کد 0: عدد صفر به این معناست که یونیت حمل و نقل قابلیت استفاده از جریان مستقیم باتری خودرو را ندارد.
  • کد 1: عدد یک به این معناست که یونیت حمل و نقل برودتی جهت راه اندازی به یک باتری جریان مستقیم (DC) با وتاژ 12V نیاز دارد.
  • کد 2: عدد دو به این معناست که یونیت حمل و نقل برودتی جهت راه اندازی به یک باتری جریان مستقیم (DC) با ولتاژ 24V نیاز دارد.

تعبیر پنجمین پارامتر در نام گذاری یونیت های حمل و نقل تبریدی

همین طور که در کاراکتری قبلی مشخصات مورد نیاز برای راه اندازی یونیت حمل و نقل به کمک باتری خودرو گفته شد، در این مرحله نوبت به تعیین مشخصات برق شهری جهت راه اندازی یونیت های تبریدی می رسد. ششمین کاراکتر در نام گذاری یونیت های حمل و نقل نیز عددی بین 0 تا 2 بوده و نوع منبع تغذیۀ شهری را مشخص می کند.

  • کد 0: عدد صفر به این معناست که یونیت حمل و نقل قابلیت راه اندازی به کمک برق شهری را ندارد.
  • کد1: عدد یک به این معناست که جهت راه اندازی یونیت حمل و نقل به برق شهری یک فاز با ولتاژ 220 V و 50 hz نیاز دارید.
  • کد2: عدد دو به این معناست که جهت راه اندازی یونیت حمل و نقل به برق شهری سه فاز با ولتاژ 380 v و 50 hz نیاز دارید.

تفسیر پارامتر ششم در نام گذاری یونیت های حمل و نقل

ششمین پارامتر در یونیت های حمل و نقل تبریدی بیان کنندۀ محدودۀ عملکرد دمایی یونیت است. در حقیقت مشخص می کند که یونیت می تواند چه محدوده دمایی‌ای را در محفظۀ کانتینر برقرار کند. برای مشخص کردن این پارامتر از حروف انگلیسی استفاده شده و شامل شش حالت متفاوت است. که در ادامه به هرکدام از این عبارات و تفسیرشان پرداخته ایم:

  • عبارت انگلیسی M: حرف انگلیسی M مشخص می کند که محدوده دمایی یونیت بین مثبت 4 درجه سانتیگراد تا مثبت 15 درجه سانتیگراد خواهد بود.
  • عبارت انگلیسی MD: عبارت انگلیسی MD مشخص می کند که محدوده دمایی یونیت از منفی 10 درجه سانتیگراد شروع شده و حداکثر می تواند به مثبت 15 درجه سانتیگراد برسد.
  • عبارت انگلیسی L: عبارت انگلیسی L مشخص می کند که حد پایین محدوده دمایی یونیت منفی 20 درجه سانتیگراد بوده و در حالت ماکزیمم به مثبت 4 درجۀ سانتیگراد می رسد.
  • عبارت انگلیسی HC: عبارت انگلیسی HC برای یونیت های سرمایشی گرمایشی به کار برده می شود. پایین ترین دما در این یونیت ها مثبت 4 درجۀ سانتیگراد است و در حالت ماکزیمم می توانید یونیت را روی دمای مثبت 40 درجۀ سانتیگراد تنظیم کنید.
  • عبارت انگلیسی H: اگر دنبال یک یونیت حمل و نقل گرمایشی هستید، عبارت H مشخصۀ اصلی آن است. حد پایینی دما در این یونیت ها مثبت 20 درجه سانتیگراد بوده و حد بالایی آن به 80 درجۀ سانتیگراد نیز می رسد.
  • عبارت انگلیسی AC: عبارت انگلیسی AC برای یونیت هایی به کار می رود که اصطلاحاً ایرکاندیشن خوانده می شوند. محدوده دمایی این یونیت های حمل و نقل بین مثبت 18 درجه تا 28 درجۀ سانتیگراد است.

آخرین پارامتر در نام گذاری یونیت های حمل و نقل تبریدی

آخرین کاراکتری که در نام گذاری یونیت های حمل و نقل به کار برده می شود، یک حرف انگلیسی است. با توجه به این پارامتر می توانید متوجه شوید که نوع یونیت از نوع دیفراست است یا نودیفراست؛ و اگر از نوع دیفراست باشد، از نوع دیفراست گاز داغ است یا دیفراست الکتریکی.

به طور کلی با سه حالت مختلف روبرو خواهیم بود:

  • حرف انگلیسی N: حرف انگلیسی N ابتدای کلمۀ No defrost است. در حقیقت بیان می کند که یونیت تبریدی مورد نظر از نوع دیفراست نیست.
  • حرف انگلیسی D: دیفراست گاز داغ متداول ترین نوع در یونیت های حمل و نقل مجهز به دیفراست است؛ که با عبارت D مشخص می شود.
  • حرف انگلیسی E: نوع جدیدی از دیفراست ها از نوع الکتریکی هستند. حرف E مشخص کنندۀ همین نوع از دیفراست می باشد.

جمع بندی

امروزه هر شرکت یا برند برای نام گذاری محصولات خود از یک شیوه نامۀ مشخص استفاده می کند. با توجه به این شیوه نامه ها می توانید اطلاعات مشخصی را در رابطه با مدل مورد نظر، ویژگی های آن و نحوۀ عملکرد آن به دست آورید. در نام گذاری مدل های مختلف یونیت های حمل و نقل برند امگا نیز از یک شیوه نامه مشخص استفاده شده است.

به طور کلی می توانید اطلاعاتی مانند توان سرمایشی یونیت، نوع منبع تغذیۀ آن، کارایی آن، محدودۀ دمای عملکردی آن، دیفراست بودن یا نبودن آن و … را از شکل نام گذاری یونیت های حمل و نقل استخراج کنید. اطلاعاتی که آگاهی داشتن نسبت به آن ها برای فروشنده ها و نمایندگی های امگا امری لازم است و برای خریداران این محصول نیز می تواند مفید باشد. دانستن این نکات برای انتخاب نوع یونیت و مدل مورد نیاز می تواند کار خریداران را ساده تر از قبل کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از شرایط خرید محصولات امگا می‌توانید با شماره تلفن ۵۶۲۳۱۰۰۲-۰۲۱ و یا دیگر پل‌های ارتباطی با ما تماس بگیرید. همچنین می‌توانید با دنبال کردن صفحه اینستاگرام اومگا از آخرین اخبار و رویدادها نیز مطلع شوید.

بیـشتــر بـخـوانـیــــد

مطالب و مقالات مشابه در وبسایت امگا

Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email